Doradztwo   Dietetyczne

kawa

30 kwietnia 2009  blog, pokarm, a emocje

Picie kawy a demencja

Picie kawy w średnim wieku obniża ryzyko demencji w przyszłości - zaobserwowali naukowcy.
Przeanalizowano dane 1409 osób sprzed 21 lat i z roku 1998, kiedy przeprowadzono badania. W analizie uwzględniono różne czynniki ryzyka demencji.
Okazało się, że osoby w średnim wieku, które piły dużo kawy były mniej narażone na demencję w wieku podeszłym, w porównaniu z tymi, którzy w ogóle nie pili kawy lub pili jej bardzo mało (mniej niż 2 filiżanki dziennie). Picie herbaty było stosunkowo rzadkie w tej grupie i nie wykazano, by wpływało na ryzyko demencji.
Jest to kolejna praca, której wyniki wskazują na powiązanie żywienia z chorobami dotąd uważanymi za dietoniezależne. Tego typu prace mogą zaowocować nowymi metodami zapobiegania i leczenia demencji. Jest to o tyle ważne, że w miarę starzenia się społeczeństw, częstość występowania zaburzeń pamięci i innych zdolności umysłowych będzie rosła.

Źródło: Eskelinen MH, Ngandu T, Tuomilehto J, Soininen H, Kivipelto M.Midlife Coffee and Tea Drinking and the Risk of Late-Life Dementia: A Population-Based CAIDE Study.J Alzheimers Dis. 2009,16(1):85.

single

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy do tego wpisu.

Dodaj komentarz

komentarz:

Instytut Łakoci - doradztwo dietetyczne: 00-074 Warszawa, ul. Trębacka 4; tel. 0 603 303 161, biuro@instytut-lakoci.pl

Wdrożenie platformy WordPress wykonała firma ACTIVENET - projektowanie stron internetowych